Utrensningstillägg

Denna inbjudande flaska fick jag av Elin för några år sedan:



Handen är dock inte min utan en okänd mans, alternativt en respektingivande kvinnas (bilden är snodd från cyberrymden).

 

Etikett på baksidan:
Lisa 1979
Vinet Lisa är gjort av de allra härligaste druvorna i Trödjes vinlundar. Områdets unika radioaktivitet skapar vinets speciella skimmer, och en eftersmak som dröjer sig kvar hela den långa halveringstiden. Lisa har lagrats i exakt 27 år, vilket är 27 år för mycket enligt dess antagonister i grannbyn Björke. För varje år som gått har vinet Lisa fått en allt rökigare smak, samtidigt som inslaget av tattarblod bleknat något. Avnjut gärna vinet Lisa med en klassisk dänga av Bryan Adams och en påse sourcream-chips.
Överdriven förtäring av Lisa kan leda till frispel.
Vinet Lisa kan med ett ord beskrivas som: "härligt".
I två ord som: "jävligt härligt".


Så, äntligen förevigad och redo att möta sitt öde nere i glasbubblan.

Nu är det tomt så det ekar här hemma. Och precis de senaste veckorna har vi här på gatan lyckats få ihop Byälvsvägens eget husband. Så nu vill jag inte riktigt flytta - även om det bara är några kvarter bort.
Men Byälvsvägen är alltså redan erövrat. Näst i tur: Resten av Bagarmossen - Nackareservatet -  Skarpnäcks stadsdelsnämnds förvaltningsområde - Världen!

I lördags var jag med lite fint löst folk på Södra teatern för att se vänner till Capri och Anders i fantastiska Darya & Månskensorkestern. Om ni missat - se!

Nästa gång de spelar tror jag det skulle vara utomhus passande nog, i bistra vinterkylan.

Min kväll kröntes av att en kille med lite lätt tillbakadragen utstrålning stegade rakt fram emot mig. Kände igen anletsdragen väldigt väl men hann aldrig placera dem utan antog bara att vi kände varann och mötte honom med ett "Tjenare!".
Han sa inte hej lika högt, men bjöd upp till en finsk tango.
När han talade trillade poletten ner.
Tore från FC Z.

Den som inte älskar honom (och Glenn Hysén för den delen) efter att ha sett serien kan sticka och brinna.

Pet Sounds Bar lördag förresten!
Johan och Peter spelar skivor.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det var minsann inget fulvin det där.

2011-01-11 @ 16:24:31
Postat av: Lisa

Nej, eller hur? Problemet nu är att det finaste gamla Bordeaux:t känns som nedköp sedan man smakat det Elin kom med.

2011-01-11 @ 21:52:19
Postat av: elin

Ha! Det där hade helt slunkit ut ur mitt minne. Tänk att jag kunde formulera mig så fyndigt i min ungdom...

2011-01-12 @ 20:41:47
Postat av: Lisa

Ungdom? Det var ju fyra år sedan! Fast du har i och för sig mognat väldigt mycket på den tiden.

2011-01-13 @ 13:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback