O-rock n' roll

Det är ju som ryktet säger väldigt många cyklar i Amsterdam. Jag, i vanlig ordning med huvudet någon annanstans, var ju självklart på god väg att hamna i närkontakt av tredje graden med ett par av missilerna som trampade fram i 30 kilometer i timmen på varenda liten bakgata i Red light district och överallt.

Och i samband med dessa flyktiga möten slog det mig.

- Kommer du ihåg Lisa? Hon åkte ju till Amsterdam hon vettö. Och dog.

Vad fruktansvärt pinsamt att dö just på en weekendresa till Amsterdam.

Jag vet inte heller vad som skulle vara den värsta skammen. Att alla därhemma skulle anta att jag på min första resa till Amsterdam avled, med flit eller av klantighet, av någon slags överdos.
Eller att de skulle veta att jag rundade av med ekrar i grodperspektiv.


Kommentarer
Postat av: malin

det finns ju pinsammare sätt att dö på. jag har f.ö. cyklat i Rotterdam.

2010-10-04 @ 06:22:19
Postat av: Lisa

Ja visst, det kan alltid bli pinsammare. Det är med den vetskapen jag klarar av att leva vidare varje dag...

2010-10-04 @ 11:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback