Back to black

Nu är det klart.
The return to Aftonbladet!
Lagom till att redaktionen flyttat in i smeten, till Kungsbrohuset granne med t-centralen, ansluter jag 1 februari.

Har drömt skumma drömmar i veckan.
Om en tävling om att hitta det mest psykiskt sjuka barnet för ett reportage, med dyr champagne och lyxparfym i potten. En stekarreporter med backslick kom in på redaktionen med ett så in i helvete psykiskt sjukt barn, och gick ur som segrare med Magnumflaskan i famnen. Trots att jag kämpat och letat i alla vrår på ett barnhem i Rumänien.
Om att intervjua "Kräk-Eva" (som jag telefonintervjuat tidigare på riktigt, om en bilkrasch) den här gången i en dusch där hon var naken.
Och vaknat med en tagline i huvudet:
Aftonbladet - eftersom livet ändå inte har nån mening.

Fast jag håller inte med mitt undermedvetna i den här frågan. Faktiskt inte.
Ok, mycket är yta. Och en del med djup görs kanske på ett ytligt sätt. Men mycket är jävligt bra. Med hjärta. 
Allt det som är riktigt på riktigt är lättare för folk, inklusive mig själv, att ta in med glättig yta omkring som smörjmedel.

Och den där taglinen passar ju till precis precis allt.

Jamesochkarin - eftersom livet ändå inte har nån mening.
Livet - eftersom livet ändå inte har nån mening.
Ju mer jag tänker på det, desto mer befriande är den.
Och det känns bra!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

GRATTIS Lisa, fan vad jag är glad för din skull. Du vet väl förresten att kräk-Eva numera är tillsammans med ensam mamma söker-Johanna? Di bläv lebbar.

Hör av er om ni behöver någon på Klick.



Dejt nästa vecka?

2010-11-19 @ 18:11:59
Postat av: Elin

Jäzz! Grattiz!

2010-11-20 @ 14:10:30
Postat av: Pernilla

Underbart!

2010-11-20 @ 15:19:43
Postat av: Lisa

Jag kommer sakna dem jag jobbar med nu, ska nämnas.

Men tack!



Corn: Blev di läbbar, dra på trissor! Måste fixa in dig på Klick. Och dejt, ja.

2010-11-21 @ 11:59:44
Postat av: erik

NICE!

shit får man patentera den där eller??

jag vill trycka en t-shirt nu känner jag

2010-11-23 @ 13:24:17
Postat av: Éva

Grattis.. det viktiga med såna här steg i livet är ju de fyndiga insikterna och det kanske räcker jävligt långt.. tack för att du har livat upp min dag för fy satan vad inte livet hade ngn mening innan din line.. Aftonbladet yay! Kram

Postat av: Lisa

Erik och Éva - eftersom livet är underbart.

2010-11-24 @ 11:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback