Morgonsoffan

Det är väl det yttersta tecknet på att man är lyckad. Att man får sitta i någon av morgonsofforna och bli glättigt utfrågad om sina bravader. Det är dit alla strävar, till morgonsoffan. Jag erkänner det också.
Jag känner flera som fått sitta där, men jag har alltså inte nått dit än.

Men förra veckan, medan ungarna slogs om en badring vid vattenbrynet i sjön Galven utanför Bollnäs, påbörjade jag och Lovan vår litterära karriär tillsammans. ”18 hål i Hudik – en erotisk golfnovell”.
Nu kan jag skönja målet - mig där i, djupt nedsjunken, bakåtlutad med en loj min som säger: Absolut, jag ställer upp. Jag bjuder på det här, även om jag egentligen inte är folklig. Ni fattar ingenting, men visst. Jag är här. Fråga på!

Är tillbaka i stan, 9-5. Nu ska jag träffa Capri som mot alla odds fortfarande lever.
Och, mina vänner, snart händer det saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback