Ljubljana

Jag tar hem henne och testar henne ikväll, sa lilla korta slovenska farbrorn, som är ljudtekniker på konferensanläggningen, till min chef. Och drog mig till sig hårt. Skrattsalvan lät inte vänta på sig. Farbrorn var ju skeptisk till att jag skulle klara av uppgiften jag fått att sätta på mikrofonheadsets på alla kemister som skulle tala under morgondagen.
Det var bland mina första upplevelser i Slovenien, där det skrangliga lilla Adriaplanet, med de längsta flygvärdinnorna någonsin som fick gå som ostbågar i gångarna, halkade ner på solhet asfalt igår.
Sitter just nu på det lyxigaste hotellet i stan och känner mig lite ensam. Snart ska jag få mat. Jag är så jävla hungrig, och har ätit för många bolagsreklamkarameller. Allt är bisarrt.

Kommentarer
Postat av: William Blackmon

Var han en gammal man med grått hår och världens längsta skägg? Såg ut ungefär som en Slovensk version av Rick Rubin? Isåfall är han min kompis!
Men det kanske finns fler ljudtekniker i Ljubljana? ;)

Postat av: trixy

Vi plockar honom, sänder han till jugoslavisk krisfängelse och bombar stan.
välkommen hem snart

2007-05-22 @ 10:46:14
URL: http://www.dubclub.blogg.se
Postat av: Lisa

Han har grått hår, men inget skägg. Fast ni skulle säkert bli kompisar om ni introducerades, William.
Tycker du ska få lite mer slovensk humor istället, Johan...

2007-05-22 @ 11:44:30
Postat av: Shide

Ahh.... jugoslaviska män och lyxhotell. Wanna be you honey! Hade han stora händer?

2007-05-23 @ 10:14:17
URL: http://livemylife.blogg.se
Postat av: Anonym

hur gick det med lägenheten?

2007-05-25 @ 20:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback