kristen lunch

Var på presslunch hos kd som dagen till ära hade Göran Hägglund där. Magarna kurrade av hunger för både mig och fotografen Pernilla, och vi pratade hela vägen till partikansliet om skräckscenariot, att "presslunch" bara antydde att tiden var vid lunch, och att bjudmat inte ingick. Jag varnade att jag skulle få frispel då, och Pernilla undrade vad det i så fall skulle innebära. Men det hörs ju liksom på namnet. Det är ju när alla normala funktioner sätts ur kontroll och man på nåt sätt löper amok. Att fråga hur ett frispel kommer att yttra sig faller på sin egen orimlighet.
Lunch serverades: skinksallad med små små skurna burkskinkbitar över hela anrättningen.
Pernilla tittade oroligt efter tecken på ett begynnande frispel, och hade de inte redan i det skedet sagt att det skulle bli jordgubbar och glass till efterrätt hade det nog brutit ut.
Vi satt och petade bland majs, ärtor och burkskinka närmast Göran, och innan det hela satte igång verkade han vara ett riktigt tråk. Men när han blev varm i kläderna, under det där kristna utseendet, kröp en riktig skoj typ fram. Att jämföra med fågel fenix skulle va att ta i, men han var mycket härligare än vad både jag och Pernilla hade tänkt oss. Han skämtade till exempel om halshuggning.
Sen sa han att många är kristdemokrater utan att veta om det själva. Då kände jag att jag fått ett lite frälst leende över läpparna.
Undra hur det kommer tas, när jag kommer ut.

Kommentarer
Postat av: tri

ja men lisa. Göran har rätt, alla är vi kd´are, men vi som sett sanningen i VITögat och dessutom fått frälsning borde starta något radikala, för endast de tappraste kämparna. vad sägs om KDP(r) Kristdemokratiska Partiet (revolutionärerna)?

Postat av: Lisa

där sa du nåt. men det där med VITögat förstår jag inte - då har jag kanske inte sett den sanningen?

2006-06-01 @ 14:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback