sommartorka

Förutom fotografen Davids referat av Ockelbo baskets förståndshandikapplag som mötte landslaget idag. Ove som alla sa alltid kommer försent, och som lagkamraterna har förståelse för och ja, det gjorde han även idag när man skulle möta landslaget. Han hade varit och käkat pizza.
Coachen som ville byta om när laget låg under och spela själv, men fick inte för domaren, som vid varje nedkast fick påminna och peka: de svarta gör mål i den korgen, de vita gör mål i den korgen.
Inga vinnarskallar, bara kaos, förvirring, glada miner och hjälpsamhet
(coachen till en i laget: Täck nummer 15, han i glasögon!
Nummer 15: Det är mig du ska täcka! vinkar och pekar på sig själv så att det inte blir nåt missförstånd) 
Om all sport vore sådär vore världen en bättre plats.

Förutom det har inget roligt hänt. Inget tråkigt heller.
Inget bara.
Livet rullar på därute och folk glömmer att producera nyhetsstoff.

Men jag hatar att det kallas nyheter. Vidriga krig i mellanöstern, mord, vinster på v75, påkörda ettåringar det är inget nytt. I så fall lika nytt som allt som rullar på i sommartorkan i Gävle just nu. Det är lika nytt att nån kommer gå hem med fel person, hångla, ramla, prata med nån okänd om hur dött allt är i den här hålan fast inte mena det, titta djupt in i goyavaktens nollställda ögon och hoppas få respons och komma in, gå på en buss, vara glad, sitta i ett kök ensam med gökuret som enda sällskap, äta en hamburgare som nån annan slängt eller natta barnen.
Allt är gammelheter.
Men vad är viktigt? Just nu är det jag som bestämmer. Och då använder jag all min makt att berätta hur det egentligen ligger till - till att inte göra det.

Ikväll är det fest hos Andreas föräldrar i sätra. Pappa Curt-Ingvar, han själv och Jon Rask slår på stortrumman och har gemensamt kalas, och jag ska ge dom en varsin fin present. Längtar speciellt till Andreas ska öppna sin. Det är en present med många bottnar.
Och jag längtar efter att få se Anna, som hon själv säger kommer hon va festens klotrunda mittpunkt, och jag hoppas Andreas har gett henne en öl byggde denna vackra kropp-tshirt.

Kommentarer
Postat av: ellos

Åh, Bröstlund bloggar! Livet är härligt igen!
Jag blir väldigt sugen på att åka upp och kolla in en basketmatch. Eller bara äta en pizza med Ove. Och så vill jag gå på Dollar Store och Köpis och Bilagan och Pizzeria Trödje och 10-an och smyga på Britt när hon tjuvröker och gå till McAli och kanske överraska pappa Curt-Ingvar med en present (han skulle bli väldigt överraskad tror jag eftersom han inte känner mig) och sätta mig i hörnet på Arbetarbladet-soffan och vänta tills Ingemar kommer och sätter sig breve och gå till Willys och pizzeria Napoleon och Max såklart och allra mest bara hänga på Styrmansgatan.
Det vill jag. Tur att du inte bloggar så ofta, Lisa, för då skulle jag få Gävle-ryck precis hela tiden.

PS. Vad fick Andreas? Jag gissar på ett par glasögon med styrka -8.0 på vänster och -9,75 på höger. Eller Guinness rekordbok.

Postat av: Lisa

han fick en panflöjt.

men kom hit då istället för att sitta med gävleryckningar i Lilla London!

2006-07-30 @ 14:38:09
Postat av: Malin

Fy fan vad klockrent om basketen!
Vi MÅSTE åka och kolla nästa match!
Vi bjuder upp Elin också, det kommer bli det bästa vi någonsin! Bättre än vita damen till och med.

2006-07-30 @ 21:32:14
Postat av: Malin

Ja, snyggt formulerat som vanligt... Ta bort ett "vi" där.

2006-07-30 @ 21:32:50
Postat av: Lisa

Håller med, det måste vi! Hör du det elin?

2006-07-31 @ 13:15:13
Postat av: johan aka trixy

trixy hänger också på. soft as fuck med mongobasket.
jag har sett dom spela och de är...speciellt men underbart!

2006-07-31 @ 14:50:07
URL: http://www.dubclub.blogg.se
Postat av: Lisa

då är det spikat. för vi har väl bara accepterat att vi gillar freaksafari...
nä men på riktigt också, dom verkar så sköna och har samma inställning som mej till sport

2006-07-31 @ 16:01:41
Postat av: Elin

Jag hör och jag vill jättegärna!! Säg bara när och I'll be thäre.

2006-07-31 @ 17:32:32
URL: http://detnyalivet.bilddagboken.se
Postat av: Elin

Förresten har du lyssnat på mina 15 minutes of fame? eller det var faktiskt tjugo. Fast 15 om man räknar bort låtarna. Sen så fnissade programledarna bort säkert fem minuter till. Så då blev det bara 10 minuters fame för mej. Fan också.
Lyllos Malin som har massa 15 minuters fame hela tiden med spelsnackandet.
Gå in på länk-sidan och klicka på 12-sändningen måndag om du vill.

http://www.sr.se/cgi-bin/goteborg/program/index.asp?ProgramID=2665

PS. panflöjt var en klockren present. DS.

2006-07-31 @ 17:56:42
Postat av: Lisa

fan va cool du är Elin, vilket panelproffs!
skitbra

2006-08-01 @ 09:52:42
Postat av: Elin

Nähä, tyckte du?
Jag har själv inte vågat lyssna på det. Jag är rädd att jag sa någonting jättedumt som jag lyckades förtränga. Och då vill man ju inte påminna sig.
Kanske vågar jag imorgon.

2006-08-01 @ 20:56:38
URL: http://detnyalivet.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback