synd

Det är en tycka-synd-om-mig-själv-dag.

Vaknade upp på Knivdraget, såg solen lysa genom persiennerna, drog upp dom, såg Andersbergs centrum, ville bara dra ned dom igen.

Sen läste jag dn och lyssnade på radio, p4s jakttider, det var iof sig jävligt bra, om en kvinna i Oslättfors, som skulle prova sin nya jakthund med sin man ute i markerna, utan vapen. En älg hade kommit och jagat dom, och när de sprang till bilen alla tre så jagade älgen dom runt bilen, och sen försökte älgen kliva upp på bilen och förstörde den så att den behövde lagas för 35 000.

Sen läste jag lite ur Garp och hands värld som är jättebra och jättelättläst fast jag har hållt på med den sedan september kanske, jag har koncentrationssvårigheter nuförtiden. Sen skulle jag gå ut och gå och njuta av friheten av att kunna göra precis vad jag ville för mig själv. När jag kom ut från porten och såg de orangea plåtfasaderna så började jag nästan gråta.

Sen hade jag köpt en typ långärmad t-shirt på hm som var för liten, så jag skulle byta till en större storlek, och vid kassan kom en kanske 16-årig cool invandrarbrud med sin kompis och ställde sig bredvid mig i kön, sen gled hon fram framför mig. jag försökte göra samma move tillbaka, för det var 5 minuter innan jag skulle börja jobba, men då sa tjejens kompis högt att jag gick före i kön. jag låtsades inte höra, bytte tröjan (före dom), men kände mig ändå skyldig sen.

nu jobbar jag kväll, och har tyckt att det är skönt att va ensam, för det är man när man jobbar kväll, men just nu idag skulle jag vilja mingla loss bara.

pratade nyss med Rasken, så nu känns det bättre.

men tyck synd om mig

Kommentarer
Postat av: jon

jag tycker synd om dig, och om mig, som inte får tycka synd om dig med dig utan får tycka synd om mig själv och dig fast utan dig

2005-12-16 @ 12:35:43
Postat av: Lisa

nu känns det inte lika synd om mig när du tycker synd om mig

2005-12-16 @ 16:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback