Monica Z

- Nöjd med mitt liv? Nej, verkligen inte, det kommer jag aldrig bli. Och det hoppas jag ingen är som världen ser ut.

- Drömmar? Ja, de är så många. Det är klart att jag har drömmar. Att det ska bli bättre för alla stackars jävlar.

- Männen i mitt liv, hur menar du? Det har hållt på sedan det startade. Så är det väl för alla. Men jag skulle aldrig klara mig utan karlar. Sån är jag!

Hade inte sett Tom Alandh-dokumentären om henne från -89 som gick precis på SVT. Se, om ni inte sett!
Man älskar henne om möjligt ännu mer.
Men hon är annars en sån man kunde se på. Man hörde det på henne, utan att hon behövde uttala allt det roliga, insatta, intelligenta hon sade. Det räckte med att se hennes blick, lyssna till hennes röst, för att avgöra att hon är en sån, en av de få som förstår hur allt ligger till. En sån som kan överblicka allts tillstånd och se in i folks själar.

Tage Danielsson, en sån man också såg och hörde det på, som beskrev henne.

En nattklubbsdrottning doftande av logar.
Ett lingonris som satts i cocktailglas.
En blond negress från Värmlands huldraskogar.

När hon sjunger hans (och Hasses) Var blev ni av är det två såna som vet som smälts ihop. Det är därför jag aldrig kan tycka något är vackrare.
Och även om jag aldrig ens fick vara med och uppleva drömmarna som uppnåeliga så är precis den saknaden en konstant. 

Sitter och sörjer dem nu i vårt fina nya hem. Det är så fint så fint så fint.
Men jag är aldrig nöjd.
När jag hörde Monica säga detsamma så kändes det bra ändå.





Kommentarer
Postat av: Pernilla

Dags att blogga nytt!

2011-01-25 @ 20:41:53
Postat av: Lisa

Du har rätt, ursäkta dödläget!

2011-01-26 @ 15:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback