Ett par gåtor

I går var jag över till Elin, Rikard och Selma i Kärrtorp med kläder som Emil växt ur. De bjöd på te ur en vacker kinesisk tekanna i blåblommigt skirt porslin. Men när Elin skulle servera ramlade locket av, studsade över bordet ner på golvet och te rann åt alla håll.
Då slog det mig att jag inte kan komma på en enda tekanna som fyllt den enda funktion som den är tänkt för, förutom att hålla teet varmt. Att ha förmågan att smidigt få vätska att flöda från sin behållare ner i en annan. Det strilar alltid te längs undersidan av pipen eller åt sidorna när man vill hälla. Och locket sitter sällan kvar utan att man håller i det medan man häller.
Varenda jävla tekanna jag stött på har varit helt värdelös på att just hälla ur. 
Man har lyckats klona folk och tillverka plasma-tvapparater. Men konstruktionen av tekannor måste vara en fruktansvärd nöt som människosläktet hittills inte lyckats knäcka. 

Och så till ett annat produktmässigt mysterium.
Fick häromsistens en nysläppt hälsobok på mitt bord för recension.
Den väcker direkt så många frågor.


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Vilken underbar uppumpad maffig stjärt han har. Jag kommer inte kunna tänka på något annat ikväll. Stjärten av alla Stjärtar.

Nakenfisen av alla Nakenfisar.

2011-01-13 @ 20:40:39
Postat av: Lisa

Den har legat ett tag här nu bredvid mig på redaktionen och jag kan inte riktigt jobba, måste vända den nedåt. Drömmer mardrömmar.

2011-01-14 @ 15:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback