Emil och Moas vals

En mysöverdos nyss.
Är just nu väldigt inne på gammalt svenskt och satte på min Harry Brandeliussamling under diskningen efter middagen.
Jag och Emil hade besök av Lovan, Thomas, Bror och Moa - som är jämngammal med Emil. Försökte lära Moa och Emil vals och fick till en riktigt fin, i ringversion.
Sen gick jag tillbaka in och fortsatte fixa i köket.

Det blev plötsligt så där misstänkt katastroftyst inne i vardagsrummet, bara "En sjöman älskar havets våg" med Harrys ljuva stämma ljöd. Så jag tittade ut och såg en scen som bara var för mycket. Som en sådan där 80-talsplansch med blonda lintottsbarn som ska spela kära i svartvitt med softad lins.
Moa och Emil höll varandra i perfekt valsfattning - två sammanflätade händer i luften och den andra handen runt den andras midja.
Så dansade de med koncentrerade miner i tretakt.

Orkade knappt se klart. Kniven vreds om tre varv i hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback