Avloppsrens

Vattnet i hon i badrummet har tagit längre och längre tid på sig att rinna ner. Så man har ju förstått vad som måste göras egentligen. I går kväll vid elva fick jag ett ryck och slet maniskt fram en hink, skruvade upp vattenlåset under vasken och allt var öppet och rann inom loppet av 20 sekunder. Det är så allt sånt där måste ske, att det kommer till ett tröskelvärde på nåt sätt och sen slår det över.
Där inne var den mest fruktansvärda massa av mänskliga avlagringar. Röret var nästan igenkleggat med en slemcocktail av hår, naglar och ruttnad hud antar jag. När man fick tag på ett litet hårstrå och drog i så vällde denna vidriga propp fram, kräktes ut och stank av död.
Just den känslan, att avlägsna något vedervärdigt äckligt ur ett trångt utrymme. Jag hatar den men jag älskar den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback