Fortfarande fuktig

Har cyklat hem från en beach-after work med Emil vid Söderbysjön.
 
I den här situationen, när håret fortfarande inte torkat, kan jag fortfarande känna rysningarna av när jag fick tillbaka en stor packe brev, vykort och teckningar från mormor och morfar som sålde sitt hus i Valbo och i urrensningen samlade ihop hela barnbarnsskörden av korrespondens.
När jag bläddrade igenom det jag plitat ned genom hela 80-talet och framåt mitten av 90, hittade jag ett från då jag var 6 och precis lärt mig skriva meningar. Det löd kort och gott (fast inte lika oklanderligt stavat):
"Hej mormor och morfar.
Jag har precis kommit ur duschen och är fortfarande fuktig.
Hur mår ni? Jag mår bra. Lisa".
 
Den där porrnovellsinledningen har etsat sig fast och spelar på en nerv som fastnat i ett läge av rodnad, en pinsamhetens ischias.
 
God natt.

Kommentarer
Postat av: malin

Du är så jävla jävla underbar!!!! Har missat att läsa din blogg under lång tid och läser nu ikapp.

2014-06-08 @ 18:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback