Fool that I am

Etta James är den coolaste. Alla kategorier. Kommer fram till det varje gång jag lyssnar på henne. Nu när Amy är borta finns inte vad jag vet nån nu levande som ens är uppe och nosar i samma klass.
Ingens röst skulle ha det hennes har utan att vara på riktigt.
Tänk att vara så cool. Så cool är man bara om man gått så långt att det kvittar om man får vakna imorgon eller inte.
<br />
<div><br />

Varför är lycklig och cool så inkompatibelt.
Förresten varför är olycklig och ocool så i olinje kompatibelt? Jag kan på alla sätt lättare sätta mig in i den bottenlösa olyckan än att vara motsvarande cool.
Om jag slår i botten kommer jag fortfarande vara förtärande käck, och fortfarande vilja dölja det med svårhet. Det har varit, är och kommer vara en liten men betydande del i mitt fördärv.

J träffar Bobby Gillespie. E sover. Emma var nyss här och gick precis.
Vi satt och pratade elände. Död, sjukdom och elände. Och kom fram till, som alltid, vilken aldrig sinande källa det finns att ösa berättelser ur, den ena vedervärdigare och mer hjärtslitande än den andra.
Ibland känner jag mig som en alkis som fortfarande lyckats manipulera folk att tro att den inte är det, att stunden av rus är lika ovanlig för mig som för dem. Att ingen hittills lyckats lägga hela mitt pussel.
För Emma var troligen det här ett undantag. Några timmar av djupdykning ner i det värsta av det värsta av mänskliga öden.
Skulle kanske inte säga att det är direkt regel för mig heller. Men nu när jag tänker på det, lyckas jag ändå ofta föra in de flesta på samtalsspåret mot helvetet.
Herregud. Jag är Krösa-Maja!

Nå.
För att knyta an till förra ämnet respons, så fick jag ett handskrivet brev med posten i dag. Det får man sällan nu för tiden, förutom från min vän som är där Amy borde varit.
Ett handskrivet brev alltså. Med vackra, snirkliga gammeldags darrbokstäver. Skrivet med två olika färger - svart och rött. Jag har fortfarande inte riktigt lyckats avkoda betydelsen av användningen av den ena eller den andra kulören. Från början är det röda använt där min text citeras.
Det är en artikel jag skrev för ett tag sedan, om akutavdelningen för våldtagna kvinnor på SÖS.
Efter mina citat avslutas brevet:

"En viktig artikel!
Drifterna enligt Jan-Eje Ferling:MAKTBEGÄR, GIRIGHET, FÖRAKT.
"Driften" i denna (Din) aspekt.
Maktbegär.
Jag ejakulerar var jag vill. Begäret att urinera&bajsa&ejakulera vill jag tillgodose.
Var?
Har intet med kärlek att skaffa. Mest, på senare år, förtjust i dam blev jag utanför McDonald's i Huddinge C.
98!! Född -12. Vad göra?
SKOLAN
Lisa, mycket viktig artikel, bra"

Kan inte sluta läsa detta papper. Det är en sådan...mix.
Och undrar om någon annan lägger märke till den mest häpnadsväckande detaljen i den här till synes galna, eller kanske för oss desinformerade - geniala, informationscocktailen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback