Hej karriär

Det var längesen jag skrev, men nu känns det som stunden är kommen när jag ska börja fläka ut mig på nätet igen.
Särskilt som jag snart kommer va avskild från civilisationen.
För dom som missat det ska jag flytta till Järvsö om två veckor. J:s morfars hus står där mitt på åkern. Rött med vita knutar bland bergen nära älven, med kakelugnar och en massa sängar och är obebott. Det måste göras nåt åt.
- Det är skönt att det kommer en Björsmora till gården, sa morfarn förra helgen.
Gården heter alltså Björs.
Björsmora.
Låter som jag kvickt kommer gå upp 20 kilo, näsan kommer köttas till och att ett huckle per automatik kommer växa ut på huvet, två tre decimeter från mina annalkande sirapslimpor till hängbröst med vårtgårdarna pekandes neråt. Och att jag inte är så queer direkt, kör traditionellt på alla sätt och vis. Borde helst inte yrkesarbeta.
Tyvärr klaffar inte det så bra med mitt nya jobb. Har nämligen lyckats glida in på ett slags karriärsjobb! På en kommunikations -PR-konsultbyrå (vet egentligen inte ens vad det är för nåt) i Hudiksvall. Jag sökte det för det var det som fanns som ville ha nån som jag. Nu vet jag inte vad jag gett mig in på. Jag har bara lurats! 
Dom sa förlåt att vi inte har lämnat besked förrän nu, men vi har varit på ett kund-event i Barcelona.
- Det är lugnt, sa jag. (Vad är ett kund-event?)
 Vi jobbar mycket med helhetslösningar.
- Jag förstår (inte)
Här älskar vi att ha ett högt tempo
- Ja självklart (eh)
Och det viktigaste är att brinna för kunden
- Mmm.
Din uppgift är att bli en länk mellan researchgruppen, som identifierar nuläget hos kunden, och strategerna.
- Det ska bli kul...
What?! Jag fattar inte ett ord. Fan vad håller jag på med?!??
Ärligt. Jag vill hellre vara en Björsmora på riktigt

Kommentarer
Postat av: William

Du är en björsmora i själ och hjärta... Vem om inte du?

Postat av: Bilson

Jag kan trösta dig med att de där människorna på Kommunikationsbyrån förmodligen inte själv har en aning om vilken dynga de vräker ur sig.
Det enda du behöver lära dig är lite branchslang, (Det klarar du på en arbetsvecka) sen är du färdiglärd, för något egentligt innehåll är det med största sannorlikhet inte fråga om.
Snömos kallas det visst.

2007-02-12 @ 00:38:53
URL: http://bilson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback