Inga brudar för mig

I Metro nu på morgonen tyckte en krönikeman i lång svart skinnkappa och backslick att det alltid är de vänstra hjärnhalvorna som har rätt. Han hade själv gjort nåt test på facebook som visade tydligt att han tillhör den lyckliga skaran.
Vänster hjärnhalva ska vara den som står för kreativitet, konstnärlighet och härligt fritänkande. De som använder högra hjärnhalvan, den matematiska logiska. De är bara stela och ser alla hot och hinder. Bromsklossar och bakåtsträvare.
"Vi vänsterhalvor, det är vi som är visionärerna, som bara ser möjligheterna. Det är vi som får brudarna. Det är hos oss utvecklingen och framtiden ligger".

Jag gjorde ett test för några veckor sedan, det var en länk till en artikel i The Observer eller nåt. Om man såg en tjej som snurrade motsols använder man mest höger hjärnhalva. Om hon snurrade medsols var man vänster.
Hon snurrade mot solen helt klart.
Mailade länken till Elisabeth som sade tvärtom.
Det kan ändå va bluff och båg, vi måste ju kolla på henne samtidigt på samma dator om det ska va säkert att hon inte byter håll för varje klick på länken eller för olika IP-adresser.
Kolla! Nu är jag där. Analyserar sönder och är kritisk...

Jag blev riktigt upprörd av gothbratens nedgörande av högerhjärnorna där på tunnelbanan bland trötta blickar och mekaniska dörrar.
Oproportionerligt upprörd.

Jag vet ju innerst inne vad jag är.

Och att gothbraten troligen har rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback