Kannibalrättegång

Har tänkt oproportionerligt mycket på mord den senaste tiden. Har till och med erbjudits psykologhjälp för det. Men jag tackade nej.

Förundersökningen mot den 29-åriga dubbelmördaren i Gävle och Skutskär är det värsta jag läst. Faktiskt. Och nu har jag fördjupat mig så mycket i det, och tycker synd om kannibalen.
Det är det där med det fria valet som jag inte tror på. 29-åringen gjorde så gott han kunde, och det var att mörda två tjejer som han kallade sina systrar. Förstå om det är det bästa valet man har. Det är egentligen mest synd om honom.
Idag fick jag se honom också, på rättegången. Media hade bokat upp 25 av 35 platser, så det blev jättefå över tíll allmänheten. Släkt och vänner till offrens anhöriga, som skulle vara där och stötta, fick stå utanför rättssalen för att jag skulle sitta där och vara mediahora.
Och jag erbjuds samtal med psykolog från Företagshälsan för att jag jobbat så mycket med det här fallet, men Tommie Karim får inte prata med nån.
Det är nåt skevt. Jag sitter hela tiden på den nedgungade sidan av brädan.
Och då menar jag inte att jag är tjock (även om det även skulle funka som icke-metafor för mig och Tommie Karim).


Kommentarer
Postat av: latmask

Empati är guld värd - men mina sympatier ligger mest hos offren, offren i meningen de dödade, sen handlar det kanske om att hitta vård eller straff för mördaren/dråparen/"offret" (i en annan betydelse), att tycka synd om funkar inte särskilt bra, tror jag!

2006-01-26 @ 20:39:06
Postat av: johan

It´s a rough world lisa.
Jag har också gjort lite grejjer på karim, om man blir faktisk kenpig efteråt. Värst upplevde jag de under tsunami-dagarna. Då man ringde, försökte träffa och tjatade på stackare som precis kommit hem.
Lisa, vi är svin du & jag...
Vi ses imorgon...och får väl diskutera mer då

Postat av: Raufi

Jag ska ju tyvärr jobba imorgon och ska upp fem, men jag kanske kommer och är nykter & tråkig.. beror på när vi kommer hem från bisses bror ikväll
Måste nämligen försöka sova längre än fyra timmar i natt så jag är pigg imorgon på festen.
boring, i know..

2006-01-27 @ 12:11:36
Postat av: Pernilla

Hej Lisa.
Du har en fin blogg som jag ska läsa ofta nu. Har lagt sidan som bokmärke.

2006-01-31 @ 15:44:24
URL: http://pernillawahlman.blogg.se
Postat av: Pernilla

Hej igen
Varför kommer inte mina kommentarer med på din blogg?
Är jag censurerad här tro?
Sitter och är lite missnöjd nu…
Jag vill också vara med!

2006-01-31 @ 19:14:05
URL: http://pernillawahlman.blogg.se
Postat av: Qlas

Pernilla. Så ofta lär du inte behöva läsa Lisas blogg... Hon bloggar typ en gång i halvåret...

2006-02-01 @ 09:08:49
URL: http://qlasimodo.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hej på er Pernilla och Klas,
jo, du kom ju med, pernilla, det måste vart nån slags fördröjning.
och jo, jag bloggar alldeles för sällan, men man får ju mindrevärdeskomplex av hur exemplariska ni är ju.
Fast när jag har flyttat efter helgen och fått min egen dator så jag kan sitta ifred, då ska inspirationen bara komma flödande över mig hade jag tänkt

2006-02-01 @ 11:53:42
Postat av: Pernilla

Skriv nåt nytt nu då!

2006-02-06 @ 10:39:35
URL: http://pernillawahlman.blogg.se
Postat av: Raufi

Vet du om du är ledig den 12:e mars?
Finns fortfarande platser kvar på golden hits!
Vi vill ha dig med älskade!

2006-02-09 @ 15:27:12
Postat av: Anna

Vad gör du nu för tiden?
Varför hör du aldrig av dig?
Det var alldeles för länge sen vi sågs?
Du ska veta att jag älskar dig...

2006-02-12 @ 16:15:07
Postat av: Andreas Hamrén

Grattis till biljetten! Men du visste i alla fall om att du hade fått den. Jon Rask ringde igår och sa "jag hoppas verkligen att vi får biljett till VM". Då hade det gått tre dagar sedan Anna fått mejlet om att ni hade blivit tilldelade biljetter.

2006-02-13 @ 16:17:27
URL: http://spelsida.se
Postat av: Raufi

hej, minns du vad det var för djur du skulle charadera när vi spelade Cranium??
då när du började låtsas äta av den lila leran och sådär..?? du kan kolla på bilder på spelsida.

2006-02-24 @ 19:04:34
Postat av: Raufi

MEN HERREGUD!
DET MÅSTE JU VARA SOM EN DRÖM!
JAG HAR INGEN SOM HELST JÄVLA ANING OM VAD MAN SKULLE SÄGA TILL HONOM, JAG SKULLE BLI ALLDELES STUM OCH BARA VÄNTA PÅ ATT HAN SA MASSA ROLIGA SAKER.
ÄR DET BARA DU SOM SKA INTERVJUA?
HUR LYCKADES DU FÅ DEN GREJEN???

2006-02-27 @ 18:48:53
Postat av: Raufi

Såg dig i tiningen ja!
Å Jon å

2006-02-28 @ 08:21:10
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback